Handelsbetingelser

 

BETALING

På LOCCO.dk kan du betale med Dankort, VISA og Mastercard.

Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra lageret. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.

Persondatapolitik og cookies

Hvad gør vi med dine personlige oplysninger (persondatapolitik)

For at du kan indgå aftaler med os på www.LOCCO.dk, har vi brug for følgende oplysninger:

Navn
Adresse
Telefonnummer
E-mail adresse

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål, at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos LOCCO ApS og opbevares i fem år, hvorefter pålysningerne slettes.

Når der indsamles personoplysninger via vores hjemmeside, sikrer vi, at det altid sker ved afgivelse af dit udtrykkelige samtykke, således at du er informeret om præcis, hvilke oplysninger, der indsamles og hvorfor.

Direktøren for LOCCO ApS har adgang til de oplysninger, der registreres om dig.

Den dataansvarlige på www.LOCCO.dk er Thomas Steffensen.

Vi opbevarer ikke kundeoplysninger krypteret. Vi transmitterer ikke kundeoplysninger krypteret.

Oplysninger afgivet til www.LOCCO.dk videregives eller sælges på ingen måde videre til tredjemand, og vi registrerer ingen personfølsomme oplysninger.

Som registreret hos LOCCO ApS har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i, hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter Persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til LOCCO ApS via e-mail ts@locco.dk.

LOCCO ApS sørger for levering med Danske Fragtmænd (med mindre andet angives) til modtager senest 2 til 3 hverdage fra bestillingen er modtaget. 
Såfremt der opstår forsinkelser hos Danske Fragtmænd, vil dette tilsvarende forsinke leverancen i forhold til den ønskede leveringsdato. Danske Fragtmænds kvalitetsmål omkring leveringssikkerhed er minimum 97% for brevpakker og minimum 99% for pakkepost. Bemærk dog at disse procentsatser er gennemsnitlige, og kan dække over store lokale og tidsbegrænsede variationer. LOCCO ApS kan ikke drages til ansvar for forsinkelser hos Danske Fragtmænd, medmindre andet følger af dansk rets almindelige regler. 
I tilfælde af meget forsinkede (adskillige dage) eller decideret udeblevne leverancer, fremsender LOCCO ApS naturligvis en ny leverance fragt frit.

Kontakt os for leveringer til Færøerne, Grønland og udlandet. 

REKLAMATIONSRET

LOCCO ApS yder 2 års reklamationsret i henhold til købeloven, omfattende fabrikations- og materialefejl, der konstateres ved varens normale anvendelse. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb. Reklamation over fejl og mangler, som bør opdages ved sædvanlig undersøgelse af varen, skal meddeles LOCCO ApS indenfor "rimelig tid" efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer indenfor to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig. Varen kan efterfølgende returneres for reparation, ombytning eller efter aftale evt. kreditering. Der er også en mulighed for at få et passende afslag. I forbindelse med reklamationssager afholder LOCCO ApS returneringsomkostninger i rimeligt omfang.


REKLAMATIONS OG VARERETUNERING: 
Ved fejl, mangler eller evt. udeblevne leverancer bedes henvendelse rettet til:

LOCCO ApS 
Hedegårdvej 47 
7323 Give 
Email: ts@locco.dk

Varereturnering foregår også til denne adresse - bemærk at vi ikke modtager pakker sendt pr. efterkrav. 
Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken - eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv. Husk at varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.


REFUSION

I tilfælde af aftalte dekorter, returnerede varer eller forudbetalte varer som afbestilles før afsendelse, skal der ske en hel eller delvis refusion af købesummen. Refusion sker normalt altid ved bankoverførsel, og LOCCO ApS har derfor brug for oplysninger om registreringsnummer og kontonummer for din bankkonto. Disse oplysninger er ikke følsomme, og kan uden videre oplyses pr. email eller anden traditionel korrespondanceform.

RETURMAIL TIL KUNDER, DER REKLAMERER ELLER FORTRYDER

Har du sendt en vare ind til fortrydelse eller reklamation vil du altid få tilsendt en mail når vi har modtaget varen. 
I mailen får du oplysninger om den videre proces i forbindelse med behandlingen af din fortrydelse/reklamation.

KLAGEGANG

Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til Thomas Steffensen, Direktør ved LOCCO.dk, Tlf: 26182744. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt. Forbrugerklagenævnet, www.kfst.dk, Carl Jacoksens vej 35, 2500 valby, tlf.: 41715151, kfst@kfst.dk.

FORTRYDELSESRET

Du har 14 dages fortrydelsret, når du handler på LOCCO.dk. Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare.

Du skal inden 14 dage fra modtagelsen give os meddelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved Ts@Locco.dk eller ved tlf: 26182744. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen - Du skal også give os tydeligt meddelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse og senest 14 dage efter, du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb. Du skal afholde de direkte udgifter i forbindelse med tilbagelevering af vare. Ved returneringen er du ansvarlig for, at varen er pakket forsvarligt ind. Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskab og den måde, den fungerer på. Med andre ord - du kan prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik.

Hvis varen er prøvet udover, hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i brug.

Hvis du fortryder dit køb, får du naturligvis det beløb du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra omkostninger som følge af dit egent valg af en anden leveringsform end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget meddelse om din beslutning om at fortryde denne aftale. Vi gennemfører en sådan tilbagebetaling med samme betalingsmiddel, som du benytter ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har indvilget i noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Hvis du fortryder købet, skal varen sendes til:

LOCCO ApS
Hedegårdvej 47
7323 Give

Du kan også fortryde købet ved at give tydeligt meddelse og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Du skal vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen.

Bemærk! Vi modtaget ikke pakker sendt pr. efterkrav.

Sitemap